Newsroom /
Lockton Brazil Appoints Guilherme Perondi Neto as Deputy CEO

Experienced insurance executive brings multinational expertise to São Paulo office

(São Paulo) – August 25, 2015 – U.S. based Lockton Companies announced the appointment of Guilherme Perondi Neto as Deputy CEO of their Brazilian subsidiary, Lockton Brazil, effective Sept. 1, 2015. Lockton Companies is the world’s largest privately held, independent insurance broker.

“Guilherme’s appointment is yet another demonstration of Lockton´s commitment to the region,” said Tony Gusmão, CEO of Lockton Brazil. “We are extremely pleased to have someone of Guilherme’s caliber strengthen the team.”

With extensive experience in the insurance market through various multinationals companies such as Veritas and 3Com Corporation, he joins Lockton from the Allianz Group. Since 2008 at Allianz, he held the position of CEO of Euler Hermes Brazil and more recently Deputy CEO of AGCS for South America.

Guilherme holds a bachelor’s degree in international relations from the Catholic University of São Paulo (PUC-SP) and an Executive MBA from IBMEC Business School. He will operate out of Lockton Brazil’s São Paulo office located at Rua Alexandre Dumas, 2200 – 2nd Floor, São Paulo, Brazil CEP 04717-910. The phone number is +55 (11) 3371-9137.

Lockton Brasil acaba de contratar Guilherme Perondi Neto para Vice Presidente da empresa

Com uma vasta e sólida experiência no mercado de seguros, o Executivo trás sua expertise internacional para as operações brasileiras.

(São Paulo) – 25 Agosto 2015 – Lockton Companies anunciou a contratação de Guilherme Perondi Neto na condição de Vice Presidente de sua operação brasileira, Lockton Brasil, com início em 1º.de setembro de 2015.

Lockton Companies é a maior corretora de seguros independente do mundo de capital fechado.

“A contratação do Guilherme é mais uma demonstração do comprometimento e confiança no mercado brasileiro”, destacou Tony Gusmão, Presidente da Lockton Brasil. “Nós estamos extremamente felizes em termos alguém com o perfil profissional e capacidade do Guilherme para fortalecer nosso time local.”

Com extensa experiência no mercado de seguros adquirida por sua atuação em várias empresas multinacionais, tais como Veritas, 3Com Corporation, ele ingressa na Lockton Brasil vindo do Grupo Allianz.  Desde 2008 na Allianz, ele foi o Presidente da Euler Hermes Brasil e mais recentemente Vice Presidente da AGCS para a América do Sul.

Guilherme é formado em Relações Internacionais pela Pontifícia Católica de São Paulo e possui MBA como Administrador pelo IBMEC. Ele atuará já no novo escritório da Lockton Brasil, situado na Rua Alexandre Dumas, 2.200, 2º. andar, São Paulo, Capital. Seu telefone é + 55 11 3371-9137.

About Lockton

More than 5,600 professionals at Lockton provide 48,000 clients around the world with risk management, insurance, employee benefits consulting, and retirement services that improve their businesses. From its founding in 1966 in Kansas City, Missouri, Lockton has attracted entrepreneurial professionals who have driven its growth to become the largest privately held, independent insurance broker in the world and 10th largest overall. For six consecutive years, Business Insurance magazine has recognized Lockton as a "Best Place to Work in Insurance."

< Back to Newsroom Updates
Discover more Insights & Publications  |  Read more in the Lockton Newsroom  |  See our Client Stories
Discover more Insights & Publications
See our Client Stories